KENDİ YAZDIĞIM OYUNLARIM...
OYUN 3
OYUN ADI: RENKLER
YAŞ: 5-6 YAŞ
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
KAZANIM 3: KENDİNİ YARATICI YOLLARLA İFADE
EDER.
GÖSTERGE 1: DUYGU DÜŞÜNCELERİNİ VE HAYALLERİNİ
ÖZGÜN YOLLARLA İFADE EDER.
KAZANIM 8: DİNLEDİKLERİNİ / İZLEDİKLERİNİ
ÇEŞİTLİ YOLLARLA İFADE EDER.
GÖSTERGE 6: DİNLEDİKLERİNİ / İZLEDİKLERİNİ
DRAMA YOLUYLA İFADE EDER.
DİL GELİŞİMİ
KAZANIM 7: DİNLEDİKLERİNİN / İZLEDİKLERİNİN
ANLAMLARINI KAVRAR.
GÖSTERGE 2: DİNLEDİKLERİNİ / İZLEDİKLERİNİ
AÇIKLAR.
GÖSTERGE 3: DİNLEDİKLERİ / İZLEDİKLERİ
HAKKINDA YORUM YAPAR.
10 kişilik bir grup
ikiye bölünür. İlk gruba 15 tane kare şeklinde kesilmiş farklı renklerde
kartonlar verilir. 2. Gruba da 15 tane kare şeklinde kesilmiş farklı renklerde
kartonlar verilir. Her çocuğa 3 renk karton düşmektedir. Çocuklardan
kendilerine verilen renklerle ilgili ilk akıllarına gelen nesne, olay, durum,
varlık ve düşünce vb. lerini çizmesi istenir ve çocuklar daha sonra çizdikleri nesne
varlık vb.lerini konuşarak veya konuşmadan istediği gibi basitleştirilmiş bir
şekilde arkadaşlarına anlatmaya çalışırlar. Arkadaşının anlattığını bilen çocuk
bir sonraki anlatan kişi olur, oyun böyle devam eder.
UYARLAMA
Dil ve konuşma güçlüğü olan bir çocuğa uyarlamak gerekirse,
bu çocuklar anlatım şekillerini sadece konuşmadan belli başlı mimikler
kullanarak veya ipuçları olsun diye ona benzer bir nesne veya varlık vb.
göstererek anlatabilirler.
OYUNUN ADI:
ÖZELLİKLERİM VE BEN
YAŞ: 5-6
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
KAZANIM 1: KENDİSİNE AİT ÖZELLİKLERİ TANITIR.
GÖSTERGE 3: FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİ SÖYLER.
GÖSTERGE 4: DUYUŞSAL ÖZELLİKLERİNİ SÖYLER.
Çocuklar bir daire etrafında toplanır. Çocuklara teker teker
teker kendilerinin en sevdiği özellikleri sorulur. Çocuklar bunlara cevap
verir. Bu aşama bittikten sonra çocuklara herhangi bir arkadaşının ismi
söylenerek o arkadaşınızın en sevdiği özelliği nedir diye sorulur. Daireden
herhangi bir çocuk cevap verir. Doğru cevap veren çocuğa söyle bir soru
yöneltilir. -Evet arkadaşının kendine göre en sevdiği özelliği bu ama sana göre
arkadaşının en iyi özelliği nedir, denir ve oyun böyle devam ederek başa döner.
En fazla doğru cevabı veren çocuk kazanır.
UYARLAMA
İşitme engelli bir çocuğa uyarlamak gerekirse çocuklar için
sınıfa işitme dilinde uzman ya da işitme dilini bilen biri getirilir. Çocuklar
konuşurken işitme dilini bilen kişi o konuşan çocuğun arkasına geçerek çocuğun
dedikleri / anlattıkları özelliklerini çevirir. Ve oyun işitme engelliler için
oynayabilecek bir hal alır.
OYUNUN ADI:
SAYILAR HAYVANLAR
YAŞ: 5
MOTOR GELİŞİM
KAZANIM 2: DENGE HAREKETLERİ YAPAR.
GÖSTERGE 9: ÇİZGİ ÜZERİNDE YÜRÜR.
KAZANIM 3:
NESNE KONTROLÜ GEREKTİREN HAREKETLERİ YAPAR.
GÖSTERGE 9: NESNELERİ KALDIRIR.
Çocukların karşısına beyaz bir tahta asılır. Bu tahtanın
yarısına 1 den 7 ye kadar rakamlar yazılır. Diğer yarısına koyun inek vb. 7
tane hayvan ismi yazılır. Ve çocuklar 2 gruba ayrılır. Sıranın başındaki
çocukların ellerine küçük toplardan (stres toplarından ) verilir. Çocuklardan
ilk başta rakamlardan birini, sonra hayvanlardan birini vurmaları istenir. Çocuk
1 rakamını ve ineği vurduysa ondan 1 kere inek sesi çıkarması istenir. Sonra önlerine
çizilen çizginin üzerinden yürüyerek masaya gitmesi ve masada ki kutunun
içinden inek fotoğrafını bulup, hemen masanın yanındaki tabloya takması istenir.
En önce bitiren grup kazanır.
UYARLAMA
Bedensel engelli çocuklara uydurmak gerekirse, çocuklardan
tahtanın yakınında durmaları istenir. Gözleri bağlanır. Bir arkadaşı onu
yönlendirir, rakamlardan birini ve hayvanlardan birini seçmesini sağlar.
Çocuklar seçtikleri sayı kadar sesleri çıkarırlar. Hemen tahtanın yanındaki
masaya giderler ve seçtikleri hayvanın fotoğrafını bulurlar. Hayvanı bulduktan
sonra resmi masanın yanındaki kovaya atarlar. Ve oyun diğer arkadaşına geçer.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder