7 Mayıs 2014 Çarşamba

KENDİ YAZDIĞIM OYUNLAR.....


 
KENDİ YAZDIĞIM OYUNLARIM...
 
OYUN 3

OYUN ADI: RENKLER

YAŞ: 5-6 YAŞ

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

KAZANIM 3: KENDİNİ YARATICI YOLLARLA İFADE EDER.

GÖSTERGE 1: DUYGU DÜŞÜNCELERİNİ VE HAYALLERİNİ ÖZGÜN YOLLARLA İFADE EDER.

KAZANIM 8: DİNLEDİKLERİNİ / İZLEDİKLERİNİ ÇEŞİTLİ YOLLARLA İFADE EDER.

GÖSTERGE 6: DİNLEDİKLERİNİ / İZLEDİKLERİNİ DRAMA YOLUYLA İFADE EDER.

DİL GELİŞİMİ

KAZANIM 7: DİNLEDİKLERİNİN / İZLEDİKLERİNİN ANLAMLARINI KAVRAR.

GÖSTERGE 2: DİNLEDİKLERİNİ / İZLEDİKLERİNİ AÇIKLAR.

GÖSTERGE 3: DİNLEDİKLERİ / İZLEDİKLERİ HAKKINDA YORUM YAPAR.

 10 kişilik bir grup ikiye bölünür. İlk gruba 15 tane kare şeklinde kesilmiş farklı renklerde kartonlar verilir. 2. Gruba da 15 tane kare şeklinde kesilmiş farklı renklerde kartonlar verilir. Her çocuğa 3 renk karton düşmektedir. Çocuklardan kendilerine verilen renklerle ilgili ilk akıllarına gelen nesne, olay, durum, varlık ve düşünce vb. lerini çizmesi istenir ve çocuklar daha sonra çizdikleri nesne varlık vb.lerini konuşarak veya konuşmadan istediği gibi basitleştirilmiş bir şekilde arkadaşlarına anlatmaya çalışırlar. Arkadaşının anlattığını bilen çocuk bir sonraki anlatan kişi olur, oyun böyle devam eder.

 

UYARLAMA

Dil ve konuşma güçlüğü olan bir çocuğa uyarlamak gerekirse, bu çocuklar anlatım şekillerini sadece konuşmadan belli başlı mimikler kullanarak veya ipuçları olsun diye ona benzer bir nesne veya varlık vb. göstererek anlatabilirler.

 
OYUN 4

OYUNUN ADI: ÖZELLİKLERİM VE BEN

YAŞ: 5-6

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

KAZANIM 1: KENDİSİNE AİT ÖZELLİKLERİ TANITIR.

GÖSTERGE 3: FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİ SÖYLER.

GÖSTERGE 4: DUYUŞSAL ÖZELLİKLERİNİ SÖYLER.

Çocuklar bir daire etrafında toplanır. Çocuklara teker teker teker kendilerinin en sevdiği özellikleri sorulur. Çocuklar bunlara cevap verir. Bu aşama bittikten sonra çocuklara herhangi bir arkadaşının ismi söylenerek o arkadaşınızın en sevdiği özelliği nedir diye sorulur. Daireden herhangi bir çocuk cevap verir. Doğru cevap veren çocuğa söyle bir soru yöneltilir. -Evet arkadaşının kendine göre en sevdiği özelliği bu ama sana göre arkadaşının en iyi özelliği nedir, denir ve oyun böyle devam ederek başa döner. En fazla doğru cevabı veren çocuk kazanır.

UYARLAMA

İşitme engelli bir çocuğa uyarlamak gerekirse çocuklar için sınıfa işitme dilinde uzman ya da işitme dilini bilen biri getirilir. Çocuklar konuşurken işitme dilini bilen kişi o konuşan çocuğun arkasına geçerek çocuğun dedikleri / anlattıkları özelliklerini çevirir. Ve oyun işitme engelliler için oynayabilecek bir hal alır.

 
OYUN 5

OYUNUN ADI: SAYILAR HAYVANLAR

YAŞ: 5

MOTOR GELİŞİM

KAZANIM 2: DENGE HAREKETLERİ YAPAR.

GÖSTERGE 9: ÇİZGİ ÜZERİNDE YÜRÜR.

KAZANIM 3:  NESNE KONTROLÜ GEREKTİREN HAREKETLERİ YAPAR.

GÖSTERGE 9: NESNELERİ KALDIRIR.

Çocukların karşısına beyaz bir tahta asılır. Bu tahtanın yarısına 1 den 7 ye kadar rakamlar yazılır. Diğer yarısına koyun inek vb. 7 tane hayvan ismi yazılır. Ve çocuklar 2 gruba ayrılır. Sıranın başındaki çocukların ellerine küçük toplardan (stres toplarından ) verilir. Çocuklardan ilk başta rakamlardan birini, sonra hayvanlardan birini vurmaları istenir. Çocuk 1 rakamını ve ineği vurduysa ondan 1 kere inek sesi çıkarması istenir. Sonra önlerine çizilen çizginin üzerinden yürüyerek masaya gitmesi ve masada ki kutunun içinden inek fotoğrafını bulup, hemen masanın yanındaki tabloya takması istenir. En önce bitiren grup kazanır.

UYARLAMA

Bedensel engelli çocuklara uydurmak gerekirse, çocuklardan tahtanın yakınında durmaları istenir. Gözleri bağlanır. Bir arkadaşı onu yönlendirir, rakamlardan birini ve hayvanlardan birini seçmesini sağlar. Çocuklar seçtikleri sayı kadar sesleri çıkarırlar. Hemen tahtanın yanındaki masaya giderler ve seçtikleri hayvanın fotoğrafını bulurlar. Hayvanı bulduktan sonra resmi masanın yanındaki kovaya atarlar. Ve oyun diğer arkadaşına geçer.

 

                                                                      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder