ÇOCUKLAR İÇİN KENDİ YAZDIĞIM OYUNLARIM....
OYUN 1
OYUNUN ADI: KAVRAM
YAŞ: 6
BİLİŞSEL GELİŞİM
KAZANIM 8: NESNE YA DA VARLIKLARIN
ÖZELLİKLERİNİ KARŞILAŞTIRIR.
GÖSTERGE 3: NESNE YA DA VARLIKLARIN
BÜYÜKLÜKLERİNİ KARŞILAŞTIRIR.
MOTOR GELİŞİM
KAZANIM 1 : YER DEĞİŞTİRME HAREKETLERİNİ YAPAR
GÖSTERGE 2 : YÖNERGELER DOĞRULTUSUNDA YÜRÜR
SOSYAL – DUYGUSAL
GELİŞİM
KAZANIM 10 : SORUMLULUKLARINI
YERİNE GETİRİR
KAZANIM 2 : ÜSTLENDİĞİ
SORUMLULUĞU YERİNE GETİRİR
Tebeşirle yere 4 tane farklı boyutlarda kareler çizilir. Çocuklar
ilk karede toplanırlar. Çocuklara resimler gösterilir. Bu resimlerde büyük,
küçük, canlı ve cansız varlıklar olur. Canlı ve büyük bir varlık vb.
gösterildiğinde 1. kareye, canlı ve küçük bir varlık vb. gösterildiğinde 2. kareye,
cansız ve küçük bir varlık vb. gösterildiğinde 3. kareye, cansız ve büyük bir
varlık vb. gösterildiğinde 4. kareye geçerler. En sonunda şaşırmayan tek kişi
kazanır.
UYARLAMA
Görme engellilere uyarlarım. Resimlerin gösterilme kısmını
atarak çocuklara sadece direktif veririm. Mesela kamyon büyük bir arabadır ama otomobil
küçük bir arabadır, silgi küçüktür, masa büyüktür, kuş küçük bir canlıdır,
aslan büyük bir canlıdır. Canlı ve büyük denilirse çocuk bir adım öne gelir,
canlı ve küçük denirse çocuk bir adım geri gider. Cansız ve küçük denilirse
çocuk bir adım sağa gider cansız ve büyük denilirse bir adım sola gider.
Şaşıran kişi elenir.
OYUN 2
OYUNUN ADI: TOPLA VE KAZAN
YA: 5-6
MOTOR GELİŞİM
KAZANIM 4: KÜÇÜK KAS KULLANIMINI GEREKTİREN
HAREKETLERİ YAPAR.
GÖSTERGE 1: NESNELERİ TOPLAR.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
KAZANIM 3: YAŞAM ALANLARINDA GEREKLİ
DÜZENLEMELERİ YAPAR.
GÖSTERGE 2: EV / OKULDAKİ EŞYALARI TOPLAR.
BİLİŞSEL GELİŞİM
KAZANIM 7 : NESNE YADA VARLIKLARI
ÖZELLİKLERİNE GÖRE GRUPLAR
GÖSTERGE 2 : NESNELERİ ŞEKİLLERİNE GÖRE
GRUPLAR
Çocuklar 5 kişilik iki grup oluştururlar. Ve yere 3 çeşit
materyal atılır. (mandal, büyük düğme, silgi vb.) Grubun başındaki iki çocuğun
gözleri bağlanır. Çocuklara toplayacakları materyal gösterilir. (Örneğin
birinci çocuğa silgi ikinci çocuğa büyük düğme.) Çocuklar gözleri bağlıyken
belirli bir süre zarfında kendi materyalinden çokça toplamaya çalışır. Süre
bitince kovadaki materyaller sayılır. Ve kazanan belirlenir. Sonra materyaller
tekrar yere atılır ve sıradaki iki çocuğa geçilir. En çok materyal toplayan
kazanır. Oyun bittikten sonra çocuklarla beraber sınıf toplanır.
UYARLAMA
Uyum güçlüğü çeken çocuklara uyarlamak gerekirse bu oyun
bireysel olarak gerçekleşebilir. Grup oluşturmak yerine herkes bireysel olarak
sadece karşı taraftaki arkadaşıyla yarışır. Rekabetten sonra saygılı olmaları
gerektiği gösterilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder